De tweede week
Blijf op de hoogte en volg Sara
20 Maart 2017 | Nederland, Groningen
09:00u tot 16:30u.
Maandagmorgen, frisse start. In mijn hoofd heb ik al wat ideeën op een rijtje staan. Om te beginnen zetten mijn opdrachtgever en ik alles even op een rijtje, samen. Wat heb ik ondervonden, wat vinden we belangrijk en wat zijn eventuele opties die we al kunnen nemen op een opdracht? Na wat over en weer sparren hierover zitten we op een duidelijke lijn die ik vanaf nu zal gaan volgen.
Om 10:00u pakken we onze spullen en gaan we richting de vergadering met de mensen van Jeugd Programmering. Ik schuif bij hun aan als het gaat om het programma van de Kinderboekenweek in de bieb zelf. Om als 1 geheel vanuit het Forum tegenover de scholen en kinderen te staan, kijken we waar eventuele raakvlakken zouden kunnen zijn binnen mijn lesprogramma en hun weekprogramma op de filialen. Vrijdag 13 oktober 2017 zal de dag worden dat er een griezelige presentatie plaatsvindt op het hoofdgebouw aan de Boteringe of in de filialen apart. Dit zal nog verder uitgewerkt moeten worden en er is dan ook een nieuwe vergadering gepland.
De rest van de dag heb ik mij bezig gehouden met de opdracht verder uitwerken. Voordat ik dit goed kan doen, moet ik een aantal dingen nog weten, zoals: hoe schrijf je een verhaal met een grote groep? Wat zijn belangrijke punten hierbij?
Dinsdag 14 maart 2017
09:20u tot 17:20u.
Vandaag is er een congres in Assen. Het Nationale Bibliotheekcongres 2017 wel te verstaan. Door uitval van een collega, kon ik mee op haar kaartje. Het congres staat in het teken van Jeugd en door bepaalde workshops/lezingen te gaan volgen, zal ik hopelijk wat ideeën op doen die ik kan gebruiken voor mijn opdracht.
De dag begint met een gezamenlijke opening waar, onder andere Stine Jensen en Jan Terlouw spreken. Na de lunch beginnen de workshops. Het is nog lastig kiezen wat voor mij relevant zal zijn en wat niet. Als eerste kies ik voor een workshop van Leo Blokhuis over het belang van muziek bij kinderen. Niet perse relevant voor mijn opdracht, zeker wel voor mij als docent in spe. Daarna volg ik nog workshops over hoe je laaggeletterdheid kan aanpakken en over de mediawijsheid van kinderen tegenwoordig. Hier heb ik wel wat nuttige informatie opgedaan voor mijn opdracht en zeker ook voor mijn studie.
Na een lange dag in een warm gebouw en een afsluitende borrel en een hele ervaring rijker, ben ik richting huis gegaan.
Tot nu toe heb ik 32,5 uur gemaakt bij het Forum.
Reageer op dit reisverslag
Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley