De losse dagen rondom de tentamens - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sara Louwes - WaarBenJij.nu De losse dagen rondom de tentamens - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Sara Louwes - WaarBenJij.nu

De losse dagen rondom de tentamens

Blijf op de hoogte en volg Sara

01 Mei 2017 | Nederland, Groningen

Maandag 3 april 2017
thuiswerkdag, ca. 2 uur bezig geweest

Ik liep een beetje vast. Een thuiswerkdag, waarbij ik alles even rustig aan op een rijtje kon zetten voor mezelf, leek mij hier een goede zet. Rustig heb ik over het internet gezocht naar andere lesplannen en ideeën rondom de komende Kinderboekenweek. Ik heb gezocht of ik eventueel nog iets essentieels miste in mijn lesbrochure en heb hierna grondig mijn lesbrochure doorgenomen.

Dinsdag 4 april 2017
van 09.00u tot 16.30u

Zo vlak voor de tentamens zit de hele bibliotheek natuurlijk vol. Hier heb ik handig gebruik van gemaakt en heb een medestudent van de PA, die hier zat te leren, gevraagd om mijn lesbrochure in te kijken en feedback te geven. Zo konden we het er mondeling over hebben en kon ik gelijk dingen aanpassen die onduidelijk waren voor hem als "leerkracht". Na dit overleg, heb ik mijn opdrachtgever op de hoogte gebracht van de feedback van mijn medestudent.

De Kinderafdeling werd verbouwd. Deze dinsdag was de laatste dag en werd alles neer- en teruggezet. Ik heb mij hier nog even in ondergedompeld om ook eens te weten wat er nou eigenlijk gebeurd op een afdeling. Hoe zit het in elkaar? Wat is de gedachte achter het systeem waarin de boeken geplaatst zijn? Dit is iets waar je normaal niet zo over nadenkt, omdat je direct opzoek gaat naar een boek in de bieb. Het was leuk om dit eens mee te maken en de afdeling is ontzettend mooi en vernieuwend geworden.

's Middags ben ik naar het filiaal in Vinkhuizen gegaan. Dit filiaal is deel van een vensterschool. Hier zitten twee basisscholen bij in hetzelfde gebouw. Om ook eens deze kant van de bibliotheek te zien, liep ik de hele middag mee met Lies. Zij heeft mij laten zien wat het inhoud om in de bibliotheek te werken. De hele middag heb ik lekker mogen rondsneupen en mogen kijken bij alle boeken terwijl ik de boeken die teruggebracht waren weer in de kasten zette. Er kwam ook nog een groep 7 van een van de basisscholen langs om te lenen. Dit was erg leuk om te zien. De docent en de leerlingen waren enthousiast en je kan meteen zien welke boeken tegenwoordig populair zijn onder deze groep kinderen.

Maandag 10 april 2017
van 09:45u tot 11:45u

Na mijn eerste tentamen moest ik snel weer richting het Forum. Een gevalletje van snel omschakelen dus. Een vergadering voor de Kinderboekenweek stond op de planning. Dit was de tweede vergadering. We hebben uitgebreid besproken welke plannen we willen laten doorvoeren als activiteiten in de filialen. We hebben een taakverdeling gemaakt voor de volgende vergadering en iedereen moet wat uitzoeken. Mijn taak is om uit te schrijven en duidelijk voor iedereen te hebben wat ik graag wil dat er rondom mijn lesbrochure gebeurd. Ik moet een plan hebben voor de activiteit en moet weten hoe ik het voor elkaar krijg om de filmpjes te vertonen op die dag. Het moet duidelijk zijn voor de anderen om zo een plan te kunnen maken.

Tijdens deze vergaderingen merk ik pas echt hoe erg ik bezig ben met SBL 3. Om mijn project te laten slagen, moet ik gebruik maken van de diensten en hulp van anderen binnen het Forum. In zo'n groot bedrijf werken een hoop mensen en aangezien ik dit project vrijwel alleen doe, moet ik soms om hulp vragen en advies van anderen. Samen met deze mensen moet ik ervoor zorgen dat het eindproduct dat de klassen gaan leveren in de Kinderboekenweek, goed vertoond wordt en een succes wordt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Groningen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2017

Afronding

01 Mei 2017

De losse dagen rondom de tentamens

03 April 2017

Herschrijven en finetunen

27 Maart 2017

De week van de eerste versie

20 Maart 2017

De tweede week
Sara

Op deze pagina zal ik een logboek bijhouden van mijn stageperiode in het Groninger Forum van half februari 2017 tot en met half juni 2017. Ik studeer aan de Pabo hier op de Hanzehogeschool te Groningen. Voor mijn vrije keuzeruimte loop ik stage op de Educatieve afdeling van het Groninger Forum. Ik ben hier zelfstandig bezig om een lesprogramma te ontwikkelen rondom de Kinderboekenweek 2017. Via deze weg zal ik mijn opdrachtgever en mijn stagebegeleider vanuit de Pabo op de hoogte houden van mijn activiteiten en zal ik wekelijks een blog bijhouden met daarin mijn bezigheden op het Forum.

Actief sinds 27 Feb. 2017
Verslag gelezen: 660
Totaal aantal bezoekers 68585

Voorgaande reizen:

27 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: